de grens over: Effeld - Reisverslag uit Reuver, Nederland van josé hannie - WaarBenJij.nu de grens over: Effeld - Reisverslag uit Reuver, Nederland van josé hannie - WaarBenJij.nu

de grens over: Effeld

Blijf op de hoogte en volg josé

11 Juli 2014 | Nederland, Reuver

Na de uitgebreide lunch weer verder op de fiets, nu verder naar Effelder waldsee. Prachtige kleine camping. Biertje verdient. De tent opzetten en dan rust. Snel gepiept, zo'n makkelijke tent. Helaas tot grote schrik van hannie een essentieel onderdeel in Haps laten liggen. De oogjes om de tentstokken te verbinden. Gebeld met het thuisfront. Er kon geen hulp geboden worden want er was een piratenfestival en de alcohol had rijkelijk gevloeid. Wel een idee van tom. Jose had op hetzelfde moment hetzelfde idee. Twee haringen verbuigen. Naar de campingmevrouw voor gereedschap. Onderweg boden twee jonge Nederlandse mannen hulp aan. Zij wilden na een verkwikkende duik best een haring verbuigen tussen twee stenen. Gelukkig had de campingmevrouw een man met een knip- buigtang die meteen snapte dat we een schweinenswanz nodig hadden. Binnen 5 minuten was de klus geklaard. De tent stond. De twee mannen waren al verschwunden. Daarna hebben we geschuild in een engelse strandstoel met een afdakje. Noodweer de weg stond blank. Na de bui snel naar de tent. Heerlijk geslapen.