erftstadt naar remagen - Reisverslag uit Erftstadt, Duitsland van josé hannie - WaarBenJij.nu erftstadt naar remagen - Reisverslag uit Erftstadt, Duitsland van josé hannie - WaarBenJij.nu

erftstadt naar remagen

Blijf op de hoogte en volg josé

12 Juli 2014 | Duitsland, Erftstadt

Regen, regen, regen! Tentje afbreken. Eerst de binnentent dan de buitentent. Gisterenavond nog gepiekerd over het paspoort van Jose.
Paspoort was kwijt. Wij hoopten dat de oude dame twee paspoorten in beslag had genomen. De fietsen bepakt en bezakt op naar de receptie om te betalen en de paspoorten op te halen. Helaas geen paspoort van Jose.
Wat nu? Naar het politiebureau om aangifte te doen. Mobiele nummer achtergelaten bij de dame. Het politiebureau was 20 km verderop. In de stromende regen kwamen we aan. De politieman had er echt zin! Hij gaf aan dat hij alleen iets kon doen als wij zeker wisten dat het paspoort gestolen was. Hij verwees ons naar Burgerambt, drie deuren verderop.
Dat wij onderweg naar Rome waren, was ons probleem. Niemand had ons gedwongen om met dit weer op de fiets te stappen. Wij naar het Burgerambt, helaas net 10 minuten dicht en de volgende dag om half negen weer open. Terug naar de politieman. Hij keek ons vermoeid aan, ging achter de computer zitten en zei : ´ Het enige wat ik kan doen is een brief opstellen waarin ik aangeef dat er melding is gedaan van een verloren paspoort.´ Wij waren helemaal tevreden. Na een half uur had hij de brief af en toen Jose vroeg om een plastic hoesje om de brief in te doen, kon hij zelfs lachen. Snel op de fiets op weg naar Remagen via Bonn. Regen, regen. Doornat kwamen we aan, een hotel geboekt en een warme douche genomen. Daarna kijken naar Duitsland tegen Brazilie.
Spannend dachten wij en vast veel vuurwerk. Het ene doelpunt naar het andere doelpunt verdween in de Braziliaans goal. De supporters gaven geen geluid. De aanweyige Finnen en Hongaren keken in alle rust toe, de enige mensen die onder de indruk waren door het grote aantal doelpunten, waren wij.