De start is met een zonnetje - Reisverslag uit Trente, Italië van josé hannie - WaarBenJij.nu De start is met een zonnetje - Reisverslag uit Trente, Italië van josé hannie - WaarBenJij.nu

De start is met een zonnetje

Blijf op de hoogte en volg josé

28 Juli 2014 | Italië, Trente

De fietsen uit het restaurant gehaald en na een lekker ontbijt weer vertrokken. Het zonnetje scheen, de kleren stinkend droog aan het lijf.
Het traject van vandaag brengt ons in Trento. Fietsend naar Trento, dat ging in een sneltreinvaart. In het centrum een Aperol gedronken, op dezelfde plek waar Jose en Goof ook een Aperol hadden gedronken.
Echt genieten, het zonnetje in ons gezicht. We konden nog wel meer kilometers aan dus weer op de fiets gestapt op weg naar Rovereto. Jose had bij de toeristeninformatie gevraagd of er een camping in de buurt van Rovereto was en de dame van de informatie verzekerde Jose ervan dat er een camping zou zijn. Het weer werkte mee, de stemming zat er goed in maar Rovereto was best nog wel ver weg. In Rovereto kregen, kregen we een kleine tegenslag te verwerken, de camping was 10 km verderop richting Gardameer. Een biertje gepakt en we herstelden ons van deze mentale dreun. De fiets op en rijden maar en dat viel niet mee, er zaten pittige stijgingen in de laatste 10 km. In Mori was gelukkig een restaurant open en daar hebben we de inwendige mens versterkt. Een groep Duitse wielrenners nam een aantal tafels in beslag en verder was er de lokale bevolking. Erg gezellig en toen de knappe, jonge ober ons verzekerde dat we nog maar 10 minuten hoefden te fietsen naar de camping kon ons geluk niet meer op. De pedalen op naar de Agricultare Camping aan het Lago di Loppio, 8 km van het Gardameer. Een fles wijn gekocht van de boerderij en die fles was snel leeg en daarna snel de tent in want het stikte er van de muggen. Helaas zaten die muggen ook in onze tent dat was de volgende dag te zien aan alle bulten op onze benen.