Van Mori aan het Lac di Loppio naar Verona - Reisverslag uit Meran, Italië van josé hannie - WaarBenJij.nu Van Mori aan het Lac di Loppio naar Verona - Reisverslag uit Meran, Italië van josé hannie - WaarBenJij.nu

Van Mori aan het Lac di Loppio naar Verona

Blijf op de hoogte en volg josé

28 Juli 2014 | Italië, Meran

Na een lekkere duik in het zwembad op de camping op weg naar Verona.
Een beetje een saaie route, lang langs de Adige gefietst en de kanalen rondom de Adige. Regelmatig passeerden we onze buren van de camping, een Duitse moeder met haar zoon en zij ons.
Het weer was prima,droog!
Na het saaie stuk fietsten we onder de druivenranken over boerenweggetjes. Soms kregen wij een wolk vocht over ons heen, de boeren waren de druiven met iets aan het besproeien. Als de boer de fietser op tijd zag, stopte hij netjes aan de kant. We hebben maar niet te veel erbij stil gestaan wat er over ons heen gesproeid werd.
Toen kwam er dan eindelijk een echte uitdaging. De beklimming naar fort Wohlgemut, gebouwd door de Oostenrijkers in 1850 die het toen nog voor het zeggen hadden. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot ongeveer 35 graden. De uitdaging was een ware bevalling, haarspeld bochtjes naar boven.
Het panorama was spectaculair maar we hadden er bijna geen oog meer voor. Blij dat we boven waren!!
Daarna dalend op weg naar Verona. Het ging voorspoedig, de regen sloeg weer toe. De camping lag prachtig, hoog gelegen met een mooi uitzicht op Verona. Soepeltjes stegen we omhoog wat een verschil met die middag. Boven aangekomen de fietsen tegen de muur gezet en een biertje gepakt. Toen de ergste regen voorbij was, de tent opgezet.
De Nederlandse jongens die net de was van twee weken hadden gedaan, hadden geen droge kleding meer over. Het mocht de pret niet drukken, ze waren al bijna in Rome. 's Avonds Verona verkent, het was toch nog droog geworden. Heerlijk gegeten in een echte Italiaanse sfeer. Alle bezienswaardigheden van Verona per ongeluk gezien, we hadden veel meer gelopen dan dat het de bedoeling was.