Etappe 23 naar Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van josé hannie - WaarBenJij.nu Etappe 23 naar Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van josé hannie - WaarBenJij.nu

Etappe 23 naar Ferrara

Blijf op de hoogte en volg josé

28 Juli 2014 | Italië, Ferrara

Er was ons verteld dat nu de saaie trajecten over de Povlakte zouden beginnen. In Lendinara komen we een erg aardige fietsenmaker tegen die onze fietsen checkt, de banden oppompt en de ketting bewerkt met olie en dat allemaal voor niets. Jose had de fiets vakkundig gerepareerd.ù
Daarna gerustgesteld doorgetrapt, onderweg is er aan de fiets van Hannie een schurend geluid waarneembaar. Hannie denkt van het voorwiel, Jose denkt aan het achterwiel. Het schurende geluid wordt weerstand, het trappen wordt zwaar. We volgens inmiddels de Po fietsroute, iets afwijjkend van de route in ons boekje. Dit resulteerde in 93 km fietsen ipv 73 km. Tot ons grote geluk lag er aan onze alternatieve route wel weer een fietsenzaak die de fiets van Hannie heeft bekeken.
Hij vond het euvel, de bagagedrager was naar achter gezakt en raakte het achterwiel. Hij heeft alles gerepareerd en weer werd er geen geld gevraagd.
In Ferrara hebben we op de camping gestaan bij de universiteit met een wasmachine. De stinkwas erin en opgehangen over de droogrekken en onder het afdakje gezet. Je weet maar nooit. Daarna ontzettend lekker gegeten bijj de universiteitspizzeria, het etentje van Hannie voor de verjaardag van Jose. weer prima huiswijn.
De volgende dag was de was niet droog, hoe kan het ook anders met die regen.