Heinsheim-Tubingen-Sigmaringen - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van josé hannie - WaarBenJij.nu Heinsheim-Tubingen-Sigmaringen - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van josé hannie - WaarBenJij.nu

Heinsheim-Tubingen-Sigmaringen

Blijf op de hoogte en volg josé

18 Juli 2014 | Duitsland, Tübingen

Heinsheim Tubingen was een makkie. We hebben het boekje door. Geen mooie fietsroutes volgen maar gewoon op de N-wegen blijven. Een mooie route door het Wald. Uit Tubingen vertrokken voor de grote vuurproef, het bestijgen van de Schwabische Alb. De regen had plaats gemaakt voor de zon, 28 graden. Via dorpjes naar de voet van de Alb, het was best pittig. Toen kwam de klim, met een echte haarspeldbocht. Stijgingen van 7 procent, de tanden op elkaar en draaien maar met de beentjes. We kwamen boven, toch maar mooi geflikt. Opgelucht en tevreden fietsten we verder door een mooi, golvend landschap. Als een speer schoten we vooruit. We waren bijna bij Stetten toen we nog een pittige klim voor onze kiezen kregen maar de koffie lonkte. Toen we boven waren, was de teleurstelling groot. Een mentale knauw! We waren in Ringingen. Een dorpje van niets, niets open. Het even helemaal niet meer zitten maar toen de redding. Een oudere heer en dame nodigden ons uit om bij hen in de tuin te komen zitten. We kregen gekoeld water en apfelsap. De dame wilde zelfs aardappelen voor ons bakken die hebben we toch maar afgeslagen. We kregen toen een zak Haribo snoepjes mee citroen en gember voor de kracht. We konden na zoveel gastvrijheid er weer tegen aan. Op naar Sigmaringen, fantastisch ging, hele stukken leken bergaf te gaan. Het Lauschertal is prachtig. We genoten van de tweede helft van dit traject. Het venijn zat echter in het staartje, een helling van 7 procent bracht ons naar Sigmaringen. De camping aan de Donau hadden we snel gevonden met het zicht op het prachtige Sigmaringen Schloss. Bij de receptie kwam Hannie een bekende tegen uit Haps, Kees. Ongeveer 12 jaar geleden kwamen Hannie Kees tegen op weg naar Rome en nu weer. Hoezo toeval?
We zijn door Kees en Ad gastvrij ontvangen. Bier, soep, chip, olijven, alles kwam of tafel, om een uur of 1 rolden we de tent in. De volgende dag hebben we nog samen koffie gedronken en Kees is nog een stukje meegefietst langs het Boxmeer straatje naar het begin van ons traject naar Kressbron.

• 19 Juli 2014 - 20:27

Inge Peperkamp :

Hallo José en Hannie, wat goed van jullie, 3e land in zicht! Heel leuk van jullie te horen, ga zo door! X Cees en Inge.

• 25 September 2016 - 16:33

Frits Ankersmit:

Hallo, vraagje zijn er van deze fietsreis ook routes te koop?
    Wil volgend jaar, van uit Boxmeer naar Sigmaringen fietsen
    Heb geen of weinig ervaring,hoe moeilijk was de trip voor jullie?