Heuvels op weg naar de Appenijnen - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van josé hannie - WaarBenJij.nu Heuvels op weg naar de Appenijnen - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van josé hannie - WaarBenJij.nu

Heuvels op weg naar de Appenijnen

Blijf op de hoogte en volg josé

28 Juli 2014 | Italië, San Piero in Bagno

De zon scheen, we hadden een stevige etappe voor de boeg.
Heuvels en die hadden we al lang niet meer gehad.
De lichte variant door de Appenijnen is behoorlijk venijnig. De hellingen zijn lang en de stijging is behoorlijk.
Glooiend heuvelland met cipressen, de dorpjes liggen bijna allemaal op de top. Na de top is het tobben omdat er na nauwelijks daling weer een top volgt. Na 85 km waren we er bijna, het laatste stukje en dan kwam San Pie de Banjo. Nog 5 km zwoegen en dan was er wijn, daar gingen we.
Net voor de top voor Jose en net over de top voor Hannie onstond er een weersituatie die in Italie nooit voorkomt. Een bak water over ons heen, kletsnat arriveerden we in de bar. We dronken vino di rosso met onze gele en roze regenjasje aan en de plassen water onder de tafel. Een euro per glas wat kon ons schelen, doe nog maar een glas. De Italianen genoten ondertussen van hun winnaar van de Tour de France. Heeft het daar geregend?
Een camping was geen optie meer, regen en regen.
De vriendelijke barman wist nog een betaalbaar hotel, drie km verderop.
Die kilometers konden wij nog wel aan in onze natte kleding.
De douche lonkte. Prachtig was het! De douche hing precies tussen de wastafel, het bidet en de wc. Preventief haalden we het wc papier maart van de wc. Warm was het water. Heerlijk! Daarna de kamer volgehangen met natte was en toen heerlijk vlees gegeten met brood en vino di rossa di casa. Heerlijk! Nog een fles! Heerlijk! Redelijk aangeschoten naar bed.
's Ochtends besloten om een rustdag te nemen en hoe bestaat het weer is tot nu toe ( 16.19 uur) nog steeds prachtig. De was is droog en morgen op weg naar Citta di Castello.

• 29 Juli 2014 - 10:49

Inge:

Hoi José en Hannie, we zijn trots op jullie, dat gaat goed daar ondanks alle ontberingen zijn jullie al zo ver! Heel knap! Zet m op de torens van Rome komen in zicht!
    Succes weer! X

• 29 Juli 2014 - 15:48

Liedeweijdei:

Vandaag bereik in de haven en konden we jullie reisverslag lezen. Een avonturenroman eerste klas! Mooie verslagen en wat een spirit. Jullie kennen de kunst van de ultieme uitdaging en samen kunnen jullie die aan. Geweldig. Heel veel succes met de laatste etappes. Lieve groet van ons. Peter en Liedeweijde

• 31 Juli 2014 - 22:13

Ria:

Ha Jose en Hannie

wat leuk om jullie te volgen aan de hand van jullie humoristische verslagen.
    Er loopt wel een rode" natte " draad door jullie tocht, en petje af voor de gelijkmoedigheid waarmee jullie al die regen trotseren.
    Heerlijk zo, n rustdag, en jullie kunnen je dat volgens mij ook nog wel permitteren.
    Lekker genoten daarvan.?
    morgen weer samen verder of is dat vandaag alweer.
    Geniet maar weer met volle teugen samen van jullie mooie reis naar Rome
    liefs Ria

• 31 Juli 2014 - 22:21

Corine Huijbregts:

Hoi Jose en Hannie ik heb vandaag jullie hele reisverslag gelezen super leuk om te lezen en zo jullie avonturen te volgen, jammer dat jullie veel regen hebben gehad misschien had een worst naar de heilige Clara geholpen! Ik kijk uit naar jullie volgende verslagen succes met het beklimmen van de bergen die nog komen en hopelijk wat beter weer. Ik ben trots op jullie!