Remagen-Boppard-Nierstein - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van josé hannie - WaarBenJij.nu Remagen-Boppard-Nierstein - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van josé hannie - WaarBenJij.nu

Remagen-Boppard-Nierstein

Blijf op de hoogte en volg josé

12 Juli 2014 | Duitsland, Remagen

Na een goed ontbijt weer op de fiets. Regen, regen, regen.
Langs de Rijn. De route is volgens het boekje mooi, we zagen allles grijs.
De overkant van de Rijn was niet te zien. Koblenz doorgecrosst en daarna op weg naar Boppard. In Boppard snel naar de toeristeninformatie en naar zimmer frei gevraagd. We kwamen bij een aardige mevrouw in de Antoniusstrasse terecht. Antonius stond op de hoek van de straat, de man die alle verloren spullen weer terug bezorgd.
Voor de grap zeiden we nog als het paspoort terugkomt, steken we een kaarsje bij hem op. In de kroeg, tijdens het kijken van Nederland tegen Argentinie, werd Jose gebeld door de oude dame van de camping. Het paspoort was terecht, gevonden bij de tafel waar we hadden gegeten.
De wedstrijd afgekeken tot de penalty´s en toen toch echt naar bed.
De volgende ochtend vroegen mensen ons hoe het met ons ging, Nederland had verloren en de yoon van Arjen Robben had heel erg gehuild. Wij hadden dit allemaal gemist. Snel langs de Heilige Antonius en onze belofte ingelost. Twee kaarsjes opgestoken, je weet maar nooit.
Via toeristeninformatie in Boppard een kamer gereserveerd in Nierstein zodat het paspoort daar per expres afgeleverd kon worden. Alles geregeld maar de oude dame vond het geen goed plan. Helaas. Wij op weg naar Nierstein, eindelijk droog. De was wapperde lekker achterop de fiets. Na een pittige rit kwamen we aan bij een prachtige oude wijnstube.
Het onweer brak los en wij lekker aan de wijn van de stube. Herrlich, Zum Wohl Hans, op je 60e verjaardag.