Bretten naar Heinsheim - Reisverslag uit Bretten, Duitsland van josé hannie - WaarBenJij.nu Bretten naar Heinsheim - Reisverslag uit Bretten, Duitsland van josé hannie - WaarBenJij.nu

Bretten naar Heinsheim

Blijf op de hoogte en volg josé

18 Juli 2014 | Duitsland, Bretten

Bij het hotel naar Nederland Brazilie gekeken. De Duitsers waren enthousiast toen Oranje won. De volgende dag weer op onze stalen ros gestegen. Wonderbaarlijk geen spierpijn en zadelpijn. We hadden de dag ervoor besloten de gemakkelijkste, geasfalteerde route te nemen.
De andere route was mooier maar beduidend zwaarder omdat er flinke klimmetjes waren op een stenige ondergrond. Na ongeveer 7 kilometer kwamen we erachter dat het ons toch weer gelukt was om de mooie route te nemen voor ervaren fietsers. Onze koga´s hebben bewezen dat ze ook geschikt zijn als mountainbikefiets. We hebben de hellingen bedwongen en de ons van de hellingen afgestort. Jose is halverwege gestopt om de helm op te zetten. Na dit zware traject, begonnen we aan het Wurmtal. Erg mooi, veel schaduw en ook pittige klimmetjes. Rond een uur of vier vonden we dat we een zimmer en een biertje verdiend hadden. De Teasy wees ons de weg, helaas via een moeilijk te beklimmen helling maar we zijn er gekomen. We vonden onderdak bij Grieken, er was nog een zimmer vrij en we mochten gezellig met hen naar Duitsland Argentinie kijken. ´s avonds stroomde het overdekte terras vol, drie schermen om naar te kijken. Toen het 1e doelpunt was gevallen, werden de Duitsers spraakzaam en na afloop werd er vuurwerk afgestoken.